Hoe goed je markt- of klantkennis ook is, er blijft altijd een grijs gebied tussen je huidige positie en de stip aan de horizon. Digitalisatie, innovatie maar ook constante veranderingen in de markt zorgen voor nieuwe mogelijkheden. En daar heb je data en inzicht voor nodig.
De markt in handen
Om data in te zetten als strategische richtlijn in marketing heb je de juiste combinatie nodig van bronnen die kwaliteitsdata bevatten. Altares Dun & Bradstreet biedt geverifieerde marktdata afkomstig uit het wereldwijde handelsleven. We stellen onze data beschikbaar in verschillende oplossingen die óók nog eens je data management processen optimaliseren.
De sleutel tot groei
Groei is de mantra voor uw sales- en marketingteams. En de sleutel tot groei is het creëren van uitstekende ervaringen voor je klanten en prospects. In de huidige wereld van digitale handel betekent dit dat je onze data moet gebruiken om de waarheid over je klanten te ontsluiten in al je systemen. Toonaangevende marketeers maken van deze nieuwe kunst een succesvolle realiteit.
Prospect targeting
De best presterende organisaties maken gebruik van bedrijfsdata en analyses als concurrentievoordeel om de buyer journey te versnellen. Alles begint met het identificeren en multichannel targeten van de juiste doelgroepen, het creëren van een gepersonaliseerde UX en het effectiever op elkaar afstemmen van Sales en Marketing teams.
Een eenduidig beeld
Forrester stelt dat 80% van de bedrijven moeite heeft om het volume, de diversiteit en de snelheid van hun klant- en prospect data te beheren. Dit kan resulteren in gemiste kansen en omzet, daarom is het zo belangrijk om een eenduidig beeld van je data te creëren en teams in staat te stellen om ideale prospects en belangrijke markten te identificeren.
Automatiseer inzichten
40% van de B2B-marketeers vindt dat hun salesteams niet over de juiste accountinzichten beschikken om met succes in contact te komen met prospects en leads. Met toegang tot kwalitatieve leads en diepgaande bedrijfsinformatie zullen verkoopteams in staat zijn om minder tijd te besteden aan het zoeken naar en verkopen van leads en meer tijd te besteden aan de verkoop.

Alle cruciale inzichten om groei te realiseren
Wereldwijde marktdata
Raadpleeg commerciële data van +330 miljoen bedrijven als solide basis voor jouw markt- of klantanalyse.
Combineer jouw interne data
Upload je eigen klantinzichten. Combineer deze met Dun & Bradstreet’s data voor een compleet klant- of marktbeeld.
Groeikansen spotten
Voeg intelligentie toe. Transformeer ruwe datasets tot inzichten die je strategie optimaliseren. De data is er, net als de hulpmiddelen.
Marktpositie
Definieer jouw markt. Bereken de marktomvang en jouw aandeel hierin. Waar sta jij sterk vertegenwoordig en waar minder?
Marktpotentie
Spot groeikansen in zowel bestaande- als nieuwe markten in West-Europa. Analyseer in één oogopslag waar de hoogste potentie ligt.
Prospects identificeren
Segmenteer de markt op basis van de diepste criteria, keywords en andere zoekfunctionaliteiten en ga gericht te werk.
Klantanalyse
Wat zijn kenmerken van jouw huidige klanten en hoe is je klantportfolio onderverdeeld? Identificeer jouw meest waardevolle klanten.
Klantportfolio uitdiepen
Ontdek cross-sell kansen binnen je klantportfolio. Verkrijg inzicht in familiestructuren en achtergrondinformatie.
Marketingcampagnes optimaliseren
Optimaliseer workflow en zorg voor interessante prospects op de juiste plaats binnen je CRM- en salesafdeling.