Performance Branding vanuit een B2B perspectief: het beste van twee werelden
In B2B-marketing combineert performance branding merkopbouw en meetbare resultaten. Ontdek hoe data-gestuurde strategieën zorgen voor zowel vertrouwen als groei.
Wij zijn nieuwsgierig en delen graag onze bevindingen. Lees hier de laatste blogs over Master Data, Risk Management, Marketing Intelligence en meer.
In B2B-marketing combineert performance branding merkopbouw en meetbare resultaten. Ontdek hoe data-gestuurde strategieën zorgen voor zowel vertrouwen als groei.
Veel bedrijven hebben hun datahuishouding niet op orde, wat leidt tot inefficiëntie, fouten en gemiste kansen. Versnipperde data en handmatige processen vertragen besluitvorming en concurrenten lopen voor. Met Master Data Management kun je grip krijgen op je data, processen automatiseren en concurrentievoordeel behalen.
Europol’s nieuwste rapport onthult hoe criminele netwerken steeds vaker gebruik maken van geavanceerde digitale technieken en legale bedrijfsstructuren. Ontdek hoe bedrijven zichzelf kunnen beschermen door risicomanagement, data-analyse en UBO-monitoring in te zetten tegen deze toenemende dreiging.
Schone data is essentieel voor elk bedrijf, maar handmatig opschonen kost veel tijd en is foutgevoelig. Ontdek hoe je met geautomatiseerde tools efficiënt je data schoon houdt en zo kosten bespaart, consistentie waarborgt en bedrijfsprocessen optimaliseert.
AI, zoals ChatGPT, optimaliseert salesprocessen door taken als e-mailpersonalisatie, administratie en marktanalyses te automatiseren. Succes hangt echter af van de kwaliteit van de inputdata en het kritisch checken van de output.
Merkvoorkeur is essentieel in de B2B buyer’s journey, waar beslissers vaak 90% van hun onderzoek doen voor ze contact opnemen. Dit blog behandelt hoe merkbetrouwbaarheid en timing cruciaal zijn, en hoe een CRM-systeem helpt bij het optimaliseren van de buyer’s journey door relevante content en data-analyse.
Een Ideal Customer Profile (ICP) is cruciaal voor gerichte marketing en sales in B2B-strategieën. Dit blog beschrijft de stappen voor het creëren van een ICP, van data-analyse en verrijking tot het opstellen en toepassen van het profiel voor betere klantrelaties en een hogere ROI.
Gebruik sales triggers om op het juiste moment in contact te komen met klanten. Identificeer signalen zoals bedrijfsverhuizingen of nieuwe financieringen met CRM-systemen, sociale media en AI. Dit verbetert je timing, verhoogt conversies en maakt verkoopprocessen efficiënter. Ontdek hoe strategische data-analyse je sales kan optimaliseren.
Webformulieren zijn cruciaal voor B2B bedrijven. Door gebruik te maken van externe data en automatische dataverrijking via API’s, kunnen leads efficiënter verwerkt worden, wat marketing en sales optimaliseert.
Bedrijven zoals Apple en Google vragen om je D-U-N-S nummer, maar hoe kom je aan dit nummer en waar gebruiken deze bedrijven het voor? In dit artikel leggen we dit uit en bespreken we de voordelen van een D-U-N-S nummer
De integratie van AI in credit management verhoogt efficiëntie en nauwkeurigheid, en transformeert de rol van credit managers naar strategischere taken. Menselijke expertise blijft cruciaal in een AI-ondersteunde toekomst.
De EU heeft sinds 2023 de DAC7 ingevoerd. Een Europese richtlijn voor platformexploitanten (beter bekend als marketplaces) om meer transparantie te bieden richting de Belastingdienst over wie er wat verkoopt via een marketplace. Hieraan voldoen kan best lastig zijn, vooral als je niet weet hoe je je data op de juiste manier opslaat.
Is er een veelbelovende lead binnengekomen? Goed zo! Maar nu is het tijd om een aantal zakelijke beslissingen te nemen. Ga je hem accepteren als klant? Mag hij op krediet kopen en zo ja op welke voorwaarden? Gebruik bij het maken van deze beslissingen onze betrouwbare bedrijfsinformatie, zoals onze kredietrisicodata. Dan voorkom je dat je zakendoet met bedrijven die eigenlijk niet kunnen voldoen aan hun financiële verplichtingen. Lees meer.
Kennis van en inzicht in jouw markt is bepalend voor je succes. De Dun & Bradstreet Data Cloud is de grootste in zijn soort en stelt je in staat om uitgebreide analyses te maken, jouw marktaandeel en marktpenetratie inzichtelijk te maken en groeimogelijkheden te ontdekken.
Hoeveel bedrijven zijn er eigenlijk binnen een bepaalde regio en hoe groot zijn deze bedrijven? Hoeveel bedrijven zijn actief binnen een specifieke branche en hoeveel mensen werken er? Je kunt zelf snel en eenvoudig tellingen en selecties maken in de internationale bedrijven database van D&B op basis van vele criteria. Zo maak je inzichtelijk waar jij je het beste op kunt richten en waar jouw kansen op succes het grootste zijn. Lees verder
Door onze rijke database te integreren in jouw ERP-systeem kan je op vele manieren profiteren. Zo maak je en houdt je je data schoon binnen je hele organisatie. Je kan direct vanuit jouw bedrijfsapplicatie jouw klant en prospectinformatie valideren en verrijken. Actuele informatie wordt direct toegankelijk binnen je ERP en je kan het gebruiken om jouw acceptatieproces te automatiseren en scoringsmodel te verbeteren. Lees meer.
Bijna 70% van de Nederlandse BV’s is via aandelen verbonden met een ander bedrijf in Nederland of internationaal. Meer dan 30% van de Nederlandse BV’s en NV’s hebben een link met het buitenland. De Dun & Bradstreet Data Cloud is de meest volledige en betrouwbare bron voor inzicht in de Nederlandse én buitenlandse relaties van je zakenpartners, variërend van kleine onbekende ondernemingen tot de grootste multinationals met duizenden vestigingen. Lees meer.
Een initiële check bij het selecteren van een leverancier is niet afdoende. Belangrijk is vervolgens alle wijzigingen in risico’s inzichtelijk te maken en te monitoren. Zo blijf je exact op de hoogte hoe de risico’s zich in jouw totale supply chain ontwikkelen. Alleen met deze informatie kan je alle risico’s binnen jouw portfolio juist inschatten. Lees meer.
Altares Dun & Bradstreet
Inter Access Park
Pontbeekstraat 4
1702 Dilbeek (Brussel)