Historie

Al op 20 juli 1841 opende Dun & Bradstreet, toen nog bekend onder de naam The Mercantile Agency in New York haar deuren en begon een bedrijfsinformatie revolutie. Vanaf december 2016 is Dun & Bradstreet Benelux overgedragen aan de Altares Group en staat het bedrijf gekend als Altares Benelux.

timeline_pre_loader

2017

Dun & Bradstreet lanceert D&B Credit

Een wereldwijde cloudgebaseerde oplossing waarmee bedrijven risico’s kunnen beheren, groei kunnen stimuleren en bedrijfsintegratie kunnen bereiken. Met ongeëvenaarde zakelijke credit scores en analyses met behulp van ‘s werelds grootste commerciële database.

2017

Dun & Bradstreet lanceert nieuwe D&B Direct+ API

Een geheel nieuwe integratieservice voor bliksemsnelle snelheden die de wereldwijde data en analyses van Dun & Bradstreet rechtstreeks naar bedrijfsapplicaties streamt.

2017

Een master-data-oplossing voor zowel Salesforce en Microsoft Dynamics, waarmee klanten hun klantgegevens in hun CRM kunnen matchen, verrijken en onderhouden.

2016

Dun & Bradstreet verkoopt haar belang in de vestigingen in België en Nederland aan het Franse Altares. Eerder deed men dat in andere landen zoals Duitsland, Scandinavie (Bisnode) en Spanje (Informa).

Dun & Bradstreet gelooft dat lokale, zelfstandige partners meer slagkracht hebben. De Benelux vestigingen hanteren sinds 2016 de naam ‘Altares Dun & Bradstreet’.

 

2015

Dun & Bradstreet nieuwe huisstijl, logo en identiteit.

CEO Bob Carrigan kwam naar Dun & Bradstreet in oktober 2013 met een visie om duurzame groei op lange termijn te realiseren en alle aspecten van het bedrijf te moderniseren. Carrigan leidt die visie met een verreikende merkmodernisering die zal worden geïmplementeerd in de producten en oplossingen van Dun & Bradstreet.

De geschiedenis van Dun & Bradstreet speelde een belangrijke rol in de inspanningen voor merkmodernisering. Het begon met een verkenningsreis naar de Baker Library van de universiteit van Harvard, waar de R.G. Dun & Co. en Dun & Bradstreet Collecties, zijn verzameld. In dit enorme archief zijn Dun & Bradstreet’s vroegste crediteurboeken en handelsrapporten terug te vinden.

De inspiratie die men in het archief opdeed, is de basis geweest voor de nieuwe merkidentiteit van Dun & Bradstreet.

2008

Dun & Bradstreet Nederland verhuisd naar Montevideo Offices in Rotterdam.

2007

Dun & Bradstreet op eerste plaats bij de Fortune’s Most Admired Companies.

2006

Altares ontstond in 2006 door de fusie tussen BIL (Base d’Infos Légales) en D&B Frankrijk. Sindsdien bleef het bedrijf groeien terwijl de band met Dun & Bradstreet behouden bleef. Altares is onderdeel van het wereldwijde D&B netwerk. Waar het vaak wordt geprezen voor zijn data innovaties en toepassingen in uiteenlopende sectoren.

2006

Manageo wordt overgenomen door Altares.

Als specialist in online B2B-gegevens helpt Manageo de omzetgroei van bedrijven te optimaliseren door hun online gegevens- en marketing-campagnestrategie te beheren (SEO, contentmarketing, programmatic marketing, e-mail en meer)

2005

Dun & Bradstreet lanceert DNBi in Amerika.

DNBi is een webgebaseerd platform dat de effectiviteit van credit management transformeert. Krachtig en toch flexibel, DNBi kan eenvoudig worden aangepast aan de manier waarop klanten werken. Gebruikers hebben direct toegang tot de informatie die zij nodig hebben.

2002

Dun & Bradstreet lanceert DUNSright.

2001

Dun & Bradstreet lanceert nieuwe huisstijl en logo.

1996

Dun & Bradstreet neemt iMarket Inc over.

De overname, bekend van de bekroonde CD-rom-producten met marketingdata, versterkt het vermogen van Dun & Bradstreet om marketingoplossingen te bieden aan kleine en middelgrote bedrijven. Bovendien verbeteren de databronnen van iMarket de eigen database van Dun & Bradstreet, die al van wereldklasse is.

“De internet- en desktopoplossingen van iMarket zullen ons helpen onze kansen voor kleine bedrijven vast te leggen door ons aanbod te verbreden naar kleine en middelgrote klanten. Dun & Bradstreet is ook van plan om de tool zapdata.com (tegenwoordig Hoovers) te gebruiken om onze activiteiten verder te migreren naar het web.” Aldus Allan Loren, Dun & Bradstreet Chairman, Chief Executive Officer en President.

1984

Dun & Bradstreet neemt A.C. Nielsen over.

De ongeëvenaarde status van Nielsen als leider op het gebied van marketingonderzoek trok de aandacht van Dun & Bradstreet Corporation. Arthur C. Nielsen Jr. verkocht A.C. Nielsen uiteindelijk voor $1,3 miljard.

Eigenlijk hadden de twee bedrijven een dergelijke fusie al meer dan 15 jaar overwogen, zoals Nielsen en Harrington Drake, voorzitter en CEO van Dun & Bradstreet, de New York Times vertelden. ‘We hebben allebei de mogelijkheid om veel data te verzamelen en deze efficiënt aan klanten te leveren’, legt Nielsen uit. ‘Ik weet zeker dat Nielsen zowel onze technologie als onze databases zal gebruiken,’ voegde Drake eraan toe.

1983

Dun & Bradstreet ontwikkelt DUNSnet, het telefonische netwerk van het bedrijf.

1972

Dun & Bradstreet produceert het eerste gegenereerde financiële rapport op een ‘mini-computer’.

1965

Dun & Bradstreet publiceert haar eerste uitgave gebaseerd op een digitale database. Uniek in die tijd.

1962

Dun & Bradstreet introduceert het Data Universal Numbering System (D-U-N-S). Ook concurrent Moody’s wordt overgenomen.

1951

Dun & Bradstreet verhuisd naar het nieuwe onderkomen op 99 Church Street in New York naast de St. Peters Catholic Church.

1933

In de jaren 1930, konden de effecten van de rivaliteit en van de economische depressie op beide op beide bedrijven niet langer worden genegeerd. In 1933 fuseerden de gewezen aartsrivalen R.G. Dun & Co en John M. Bradstreet Company tot Dun & Bradstreet.

De fusie werd geleid door Arthur Whiteside, CEO van R.G. Duns & Co. Dankzij zijn uitstekende diplomatieke vaardigheden, was Whiteside in staat om een deal te sluiten met de grootste concurrent van het bedrijf. Waar voorheen beide bedrijven “producten” verkochten, ging Whiteside steeds meer nadruk leggen op dienstverlening. Met groot leiderschap, leidde hij D&B uit de depressie en in het informatietijdperk.

1905

Stans Grijseels start bij Dun & Bradstreet in Rotterdam. Dit is ook het jaar dat de vestiging in Rotterdam wordt geopend. He’s still going strong!

1902

R.G. Dun & Company opent eerste vestiging in Amsterdam. Later volgen meerdere vestigingen in respectievelijk Tilburg, Almelo, Haarlem, Den Haag en twee vestigingen in Rotterdam.

1900

John Moody introduceert een serie industriele handleidingen en start uiteindelijk Moody’s Investor Service in 1914.

1898

Een foto van The R.G. Dun Building in New York. Het was een van de eerste gebouwen met liften en airconditioning.

1870

Het kantoor van R.G. Dun & Company aan 618 Chestnut Street, Philadelphia in 1870.

1865

Robert Graham Dun investeert maar liefst $15,000 in een nieuwe bedrijfsdrukkerij. Hierdoor kan R.G. Dun & Company elke zes maanden het Dun Reference Book uitgeven.

1859

In 1859 deed Douglass het agentschap over aan zijn zwager Robert Graham Dun. Onder de nieuwe naam, R.G. Dun & Company, ging Dun door met uitbreiden. Dun leidde de onderneming ruim 40 jaar. Onder zijn leiding breidde het bedrijf uit over de hele Verenigde Staten. Het ging ook over de landsgrenzen heen.

1849

Een sterke concurrent – en een nieuwe speler. In 1849 werd de rivaliserende John M. Bradstreet Company opgericht in Cincinnati, Ohio. Twee jaar later lanceerde de Bradstreet-organisatie het gebruik van credit ratings met de publicatie van het eerste boek met commerciële ratings. De rivaliteit tussen The John M. Bradstreet Company en Douglass ‘bureau nam toe toen de VS de 20ste eeuw binnentraden. Fundamenteel had dit blijvende gevolgen voor het lot van de twee organisaties.

1847

Om uitbreiding te bevorderen, keerde Tappan in 1849 het agentschap over aan Benjamin Douglass, een voormalige klerk. Douglass profiteerde van het verbeterde transport en de communicatie van zijn tijd door zijn netwerk van kantoren uit te breiden, waardoor het Agentschap zowel nieuwe klanten als uitstekende informatie kon bieden.

Een aantal van die correspondenten werden later zelfs president van Amerika: Abraham Lincoln, Ulysses S. Grant, Grover Cleveland en William McKinley.

1841

Om Amerikaanse handelaren te helpen bij hun besluitvorming, begon een ondernemende zakenman genaamd Lewis Tappan (1788) in 1841 een netwerk van correspondenten op te richten die zouden fungeren als een bron van betrouwbare en objectieve kredietinformatie. Zijn Mercantile Agency, gevestigd in New York City, was een van de eerste organisaties die zich uitsluitend richtten op het verstrekken van bedrijfsinformatie aan klanten.

Interesse of vragen?

Wilt u advies over hoe je onze data in kunt zetten voor de doelstellingen van uw bedrijf? Of heb je een vraag? Vul dan het formulier. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.