Al op 20 juli 1841 opende Dun & Bradstreet, toen nog bekend onder de naam The Mercantile Agency in New York haar deuren en begon een bedrijfsinformatie revolutie. Vanaf december 2016 is Dun & Bradstreet Benelux overgedragen aan de Altares Group en staat het bedrijf gekend als Altares Benelux.

2017
Een wereldwijde cloudgebaseerde oplossing waarmee bedrijven risico’s kunnen beheren, groei kunnen stimuleren en bedrijfsintegratie kunnen bereiken. Met ongeëvenaarde zakelijke credit scores en analyses met behulp van ’s werelds grootste commerciële database.
2017
Een geheel nieuwe integratieservice voor bliksemsnelle snelheden die de wereldwijde data en analyses van Dun & Bradstreet rechtstreeks naar bedrijfsapplicaties streamt.
2017
2016
Dun & Bradstreet gelooft dat lokale, zelfstandige partners meer slagkracht hebben. De Benelux vestigingen hanteren sinds 2016 de naam ‘Altares Dun & Bradstreet’.
2015
CEO Bob Carrigan kwam naar Dun & Bradstreet in oktober 2013 met een visie om duurzame groei op lange termijn te realiseren en alle aspecten van het bedrijf te moderniseren. Carrigan leidt die visie met een verreikende merkmodernisering die zal worden geïmplementeerd in de producten en oplossingen van Dun & Bradstreet.
De geschiedenis van Dun & Bradstreet speelde een belangrijke rol in de inspanningen voor merkmodernisering. Het begon met een verkenningsreis naar de Baker Library van de universiteit van Harvard, waar de R.G. Dun & Co. en Dun & Bradstreet Collecties, zijn verzameld. In dit enorme archief zijn Dun & Bradstreet’s vroegste crediteurboeken en handelsrapporten terug te vinden.
De inspiratie die men in het archief opdeed, is de basis geweest voor de nieuwe merkidentiteit van Dun & Bradstreet.
2008
2007
2006
2006
Als specialist in online B2B-gegevens helpt Manageo de omzetgroei van bedrijven te optimaliseren door hun online gegevens- en marketing-campagnestrategie te beheren (SEO, contentmarketing, programmatic marketing, e-mail en meer)
2005
DNBi is een webgebaseerd platform dat de effectiviteit van credit management transformeert. Krachtig en toch flexibel, DNBi kan eenvoudig worden aangepast aan de manier waarop klanten werken. Gebruikers hebben direct toegang tot de informatie die zij nodig hebben.
2002
2001
1996
De overname, bekend van de bekroonde CD-rom-producten met marketingdata, versterkt het vermogen van Dun & Bradstreet om marketingoplossingen te bieden aan kleine en middelgrote bedrijven. Bovendien verbeteren de databronnen van iMarket de eigen database van Dun & Bradstreet, die al van wereldklasse is.
“De internet- en desktopoplossingen van iMarket zullen ons helpen onze kansen voor kleine bedrijven vast te leggen door ons aanbod te verbreden naar kleine en middelgrote klanten. Dun & Bradstreet is ook van plan om de tool zapdata.com (tegenwoordig Hoovers) te gebruiken om onze activiteiten verder te migreren naar het web.” Aldus Allan Loren, Dun & Bradstreet Chairman, Chief Executive Officer en President.
1984
De ongeëvenaarde status van Nielsen als leider op het gebied van marketingonderzoek trok de aandacht van Dun & Bradstreet Corporation. Arthur C. Nielsen Jr. verkocht A.C. Nielsen uiteindelijk voor $1,3 miljard.
Eigenlijk hadden de twee bedrijven een dergelijke fusie al meer dan 15 jaar overwogen, zoals Nielsen en Harrington Drake, voorzitter en CEO van Dun & Bradstreet, de New York Times vertelden. ‘We hebben allebei de mogelijkheid om veel data te verzamelen en deze efficiënt aan klanten te leveren’, legt Nielsen uit. ‘Ik weet zeker dat Nielsen zowel onze technologie als onze databases zal gebruiken,’ voegde Drake eraan toe.
1983
1972
1965
1962
1951
1933
De fusie werd geleid door Arthur Whiteside, CEO van R.G. Duns & Co. Dankzij zijn uitstekende diplomatieke vaardigheden, was Whiteside in staat om een deal te sluiten met de grootste concurrent van het bedrijf. Waar voorheen beide bedrijven “producten” verkochten, ging Whiteside steeds meer nadruk leggen op dienstverlening. Met groot leiderschap, leidde hij D&B uit de depressie en in het informatietijdperk.
1905
1902
1900
1898
1870
1865
1859
1849
1847
Een aantal van die correspondenten werden later zelfs president van Amerika: Abraham Lincoln, Ulysses S. Grant, Grover Cleveland en William McKinley.
1841
Interesse of vragen?
Wilt u advies over hoe je onze data in kunt zetten voor de doelstellingen van uw bedrijf? Of heb je een vraag? Vul dan het formulier. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.