Klantenservice
Vind een antwoord op je support vraag bij 'Veelgestelde vragen', vul het formulier in of begin een chat gesprek.
Veelgestelde vragen
Wat is een Dun & Bradstreet D-U-N-S® Nummer?
De cijfers die Dun & Bradstreet heeft opgenomen in het rapport over mijn bedrijf zijn achterhaald. Hoe kan ik meer up-to-date informatie verstrekken?
Dun & Bradstreet verzamelt informatie vanuit openbare bronnen zoals de Kruispuntbank voor Ondernemingen, het Staatsblad, Rechtbanken, nieuwsmedia en andere openbare bronnen en het DunTrade® Programma.
Indien u Dun & Bradstreet wilt voorzien van aanvullende informatie kunt u ons een verzoek om verwerking en opname in onze producten per email zenden. Weest u zich ervan bewust dat Dun & Bradstreet alleen gegevens kan verwerken als aan alle relevante eisen is voldoen.
In dit geval dienen de jaarcijfers vastgesteld te zijn en gevalideerd/geauditeerd door uw accountant of administrateur (zowel de vaststelling alsook validatie/auditering door uw accountant of administratiekantoor moet duidelijk blijken uit de aangeleverde stukken).
Stuur hiervoor een e-mail naar customerservicesbenelux@altares.com
Waar heeft u de financiële informatie vandaan, die in mijn rapport is opgenomen?
Dun & Bradstreet verzamelt informatie vanuit openbare bronnen zoals de Kruispuntbank voor Ondernemingen, het Staatsblad, Rechtbanken, nieuwsmedia en andere openbare bronnen en het DunTrade® Programma.
Wat is de Dun & Bradstreet rating?
De D&B-rating (bijvoorbeeld: 4A3) geeft een indicatie van kredietwaardigheid. De D&B-rating wordt gewoonlijk in twee delen opgesplitst: de ‘Financiële sterkte indicator’ en vervolgens de ‘Risico Indicator’ geeft het risico weer dat verbonden is aan het bedrijf.
De D&B Rating is dus opgebouwd uit twee delen:
- De ‘Financiële sterkte indicator’ die de financiële sterkte van een onderneming aanduidt, gebaseerd op het netto eigen vermogen of het volgestort kapitaal.
- De ‘Risico Indicator’, altijd de laatste positie van de D&B-Rating, die de berekende kans op faillissement weergeeft op een schaal van 1 t/m 4, waarbij 1 een minimaal risico vertegenwoordigt en 4 een hoog risico op een faillissement aangeeft.
De Risico Indicator wordt afgeleid van de toegekende D&B Faillissementsscore.
U heeft beperkte informatie over mijn bedrijf. Hoe kan ik u meer informatie verstrekken?
Indien u Dun & Bradstreet wilt voorzien van aanvullende informatie kunt u ons een verzoek om verwerking en opname in onze producten per email zenden. Wees u ervan bewust dat Dun & Bradstreet alleen gegevens kan verwerken als aan alle relevante eisen is voldaan.
Bijvoorbeeld: Als u D&B wilt voorzien van een aanvullende Winst- en Verliesrekening, dan dient dit voor hetzelfde boekjaar te gelden als de meest recente balans gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel. Daarnaast moet duidelijk dat u gemachtigd bent om namens de onderneming op te treden. In dit geval dienen ook de aanvullende cijfers vastgesteld te zijn en gevalideerd/geauditeerd door uw account of administrateur (zowel de vaststelling alsook validatie/auditering door uw accountant of administratiekantoor moet duidelijk blijken uit de aangeleverde stukken).
Zodra de gegevens zijn geanalyseerd en opgenomen in de D&B-producten, zal deze informatie beschikbaar komen voor alle Dun & Bradstreet klanten die hierom vragen.
Let op! D&B verwerkt geen kwartaalcijfers of andere tussentijdse financiële rapportages, enkel de jaarcijfers.
Wat is de Dun & Bradstreet faillissement score?
De D&B Faillissementsscore is een wiskundig berekende score die de relatieve kans op faillissement voorspelt op basis van statistische technieken en rekenmodellen die uniek zijn voor Dun & Bradstreet. In deze rekenmodellen worden tal van historische data elementen, die specifiek geidentificeerd kunnen worden voor goed presterende en gefaalde bedrijven, gebruikt om toekomstig gedrag en continuïteit te voorspellen.
De D&B Faillissementsscore wordt onder andere berekend op basis van de volgende elementen:
- Algemene demografische bedrijfsgegevens: bv. rechtsvorm, aantal werknemers, ouderdom van het bedrijf, bedrijfssector.
- Financiële gegevens: bv. winst- en verliescijfers, financiële ratio’s, trends.
- Betalingservaringen: bv. ervaringen uit het DunTrade® Programma.
- Incasso-ervaringen: bv. Aanwezigheid, waarde en frequentie van incasso-ervaringen.
De D&B Faillissementsscore is een relatieve risicobepaling voor bedrijfsfaillissementen, wat betekent dat het een bedrijf positioneert ten opzichte van alle andere bedrijven in het betreffende land.
Bijvoorbeeld een faillissementsscore van 80 betekent dat 20% van de bedrijven in dat land/groep (benchmark) een kleinere kans heeft, 79% meer kans en 1% een gelijke kans op faillissement heeft..
De D&B Faillissementsscore wordt vervolgens gebruikt om de risico indicator van de D&B Rating (1 t/m 4) te bepalen.
Wat is de Paydex/Betalingsscore?
De D&B Betalingsscore, ook wel paydex genoemd, is een relatieve meting van de betalingscapaciteit van een onderneming en geeft een indicatie van de snelheid waarmee een bedrijf de facturen betaalt.
De betalingsscore wordt uitgedrukt in een waarde van 1 (laagste score) t/m 100 (hoogste score). Daarbij kan een waarde van 80 als optimaal worden beschouwd, omdat deze score een betaalgedrag vertegenwoordigt waarbij facturen gemiddeld binnen de overeengekomen termijn worden voldaan.
Een betalingsscore onder de 80 staat gelijk aan een gemiddelde vertraging en scores boven de 80 staan gelijk aan betalingen die gemiddeld sneller dan de overeengekomen termijn worden voldaan (om bijvoorbeeld kortingen te bedingen).
De betalingservaringen die D&B dagelijks via het Dun-Trade® programma ontvangt van onafhankelijke bedrijven, vormen de basis voor de D&B Betalingsscore.
Waar komt het geregistreerde adres dat u voor ons bedrijf vermeldt vandaan?
Dit adres is afkomstig uit het register van de Kruispuntbank voor Ondernemingen (“Registre de Commerce et des Sociétés” voor Luxemburg), waar u als bedrijf ingeschreven staat. Het geregistreerde adres betreft het meest recente adres dat bij de KvK bekend is. Is het adres dat in onze database opgenomen staat niet compleet of niet actueel, dan kunt u het beste de wijziging doorgeven aan de bron (Kruispuntbank voor Ondernemingen of Registre de Commerce et des Sociétés voor Luxemburg).
Als u de verwerking van uw gegevens in onze database wilt bespoedigen kunt u ons het beste, nadat de gegevens zijn aangepast bij de bron, per email verzoeken om aanpassing van uw gegevens. Vermeld u in dat geval a.u.b. uw KBO ondernemingsnummer (RCS nummer voor Luxemburg).
Hoe meld ik een klacht?
Bradstreet heeft tot doel u te allen tijde te voorzien van een betrouwbare en consistente service.
Mocht u echter niet tevreden zijn met de service die wij u gegeven hebben dan kunt u hiervan schriftelijk melding maken bij het Dun & Bradstreet Customer Services team.
Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn verzoeken we u de klacht zo volledig mogelijk te omschrijven.
Wanneer we uw klacht in goede orde hebben ontvangen, zullen we u een uniek referentienummer verstrekken waarmee uw klacht wordt geïdentificeerd. Wij zullen alles in het werk stellen om uw klacht op te lossen en u een gepaste respons te geven binnen 3 werkdagen.
U kunt ons aanschrijven via het volgende e-mail adres: customerservicesbenelux@altares.com
Of via het volgende adres:
Dun & Bradstreet België SA
T.a.v. Customer Services Team
Pontbeekstraat 4
1702 Dilbeek
België
Wat is de Dun & Bradstreet geadviseerde kredietlimiet?
- Andere betalingstermijn. Indien de betalingstermijn langer wordt (bijv. 60 dagen i.p.v. 30) dan wordt het risico groter omdat het bedrag langer open staat. In dat geval is het logisch om de limiet te verlagen. Voor een kortere betalingstermijn geldt uiteraard het tegenovergestelde.
- Bent u een strategische leverancier, wordt u in de regel eerder betaald, dan kunt u overwegen de limiet te verhogen. Zij moeten u wel betalen, want als u de toevoer afsluit, is het voortbestaan in gevaar (let wel op de juiste balans in de afhankelijkheid).
- Zijn de gemiddelde orderbedragen veel hoger (of juist veel lager) dan de kredietlimiet, dan kunt u ervoor kiezen de kredietlimiet met een bepaalde factor te verhogen of te verlagen.
Contact
België
- Dun & Bradstreet Belgium SA
- Inter Access Park
- Pontbeekstraat 4
- 1702 Dilbeek
- T: +32 (0)2 481 83 00 (support)
- T: +32 (0)2 765 00 21 (verkoop)
Nederland
- Dun & Bradstreet B.V.
- Montevideo Offices
- Otto Reuchlinweg 1094
- 3072 MD Rotterdam
- T: +31 (0)10 710 95 60 (support)
- T: +31 (0)10 322 03 04 (verkoop)
Frankrijk
- Altares D&B
- Tour Landscape
- 6, Place des Degrés
- CS 40344
- 92045
- LA DEFENSE CEDEX
- T: +33 (0)1 41 37 50 00