Podcast: De waarde van Master Data Management

Leestijd 5 minuten | Geschreven door Anne de Geus | 10 december, 2020

Data aankopen is niet moeilijk, maar het op de juiste manier aanvoeren, importeren, verwerken en gebruiken is vaak complexer. Om de maximale toegevoegde waarde van de data te benutten, is gedegen Master Data Management nodig. Maar hoe ga je dit aanpakken? In deze podcast vertellen we je er alles over.

Onze data-expert Kunal Doerbali was te gast bij de Dataloog en vertelt in deze uitzending hoe een digitaliseringsslag te behalen is door het implementeren van een multichannel-strategy. Als Master data consultant heeft hij vele jaren ervaring; als beheerder tot aan gebruiker en adviseur kent hij de voordelen van hoge datakwaliteit. In de eerste aflevering wordt aandacht besteed aan de mogelijkheden en technieken binnen MDM en in de tweede aflevering wordt een werkelijke case besproken, waarbij krachten en expertise zijn gebundeld om Manpower te helpen met een interessante vernieuwingsslag.

1. De waarde van Master Data Management

Het sturen op data met of zonder algoritmes start met het beschikken over juiste consistente data. Hoe steekt Master Data Management nu echt in elkaar? In deze podcast krijgen we van Kunal Doerbali een helder antwoord hierop. En wat blijkt, MDM blijkt geen kostenpost maar een mogelijkheid om inkoopkosten te doen dalen, voldoen aan compliancy en vooral ook om slimmer klanten aan te trekken. We leren hoe het D-U-N-S Nummer, -een uniek identificatienummer voor bedrijven- helpt om structuren van bedrijven bloot te leggen. Hoe heeft ABN-AMRO hun data op order gekregen? Je ontdekt het in deze aflevering.

Beluister Aflevering 1: De waarde van Master Data Management

2. Het Master Data Management Stappenplan en de use case bij Manpower

In deze aflevering neemt Kunal ons mee in het implementatieproces van Master Data Management. Hij behandelt onder andere een use case: hij legt uit welke stappen Altares bij Manpower genomen heeft om te komen tot implementatie van Master Data Management. Concreter wordt het niet! Er wordt heel concreet te besproken wat data-kwaliteit nu is en hoe het meetbaar is. Vervolgens legt Kunal concreet uit welke stappen er zijn om MDM te implementeren in de organisatie. En tot slot bespreken we hoe wij bij Manpower hebben geholpen deze stappen te definieren tot implementatie van Mater Data Management. Neem je pen en papier bij de hand!

Beluister Aflevering 2: Het Master Data Management Stappenplan

Data Detox handboek

Vervuilde data is de reden waarom bedrijven wereldwijd geld verliezen. Concurrenten met een intelligentere datastrategie nemen hierin de leiding. Het herinrichten van data processen en data policies kost tijd en moeite, maar brengt uiteindelijk winst en nieuwe kansen met zich mee voor de hele organisatie. Kunal heeft een handboek geschreven vorm in 5 stappen een data detox uit te voeren, je CRM af te slanken en persoonlijke (streeft)doelen te bouwen.

Dirty Data kost bedrijven wereldwijd klauwen met geld. Bovendien lopen zij winst mis doordat ze concurrenten niet kunnen bijbenen die slimmer zijn met data en analytics. Vervuiling van data en de daarmee gepaarde kosten is alleen te vermijden als je je data management beter organiseert, automatiseert en daarmee zoveel mogelijk menselijke fouten vermijdt.

Download onze whitepaper ‘Data Detox: Raak je overtollige data kilo’s kwijt & breng je informatiestrategie in shape’ en ga direct zelf aan de slag met de data detox.

Deel via social media

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Anne de Geus

Marketing Campaign Officer

Whitepaper

Data Detox

Raak je overtollige data kilo’s kwijt

Dirty Data kost bedrijven wereldwijd klauwen met geld. Bovendien lopen zij winst mis doordat ze concurrenten niet kunnen bijbenen die slimmer zijn met data en analytics. Met deze whitepaper stomen we je klaar voor efficient data management.

Pdf van 29 pagina’s, 0,4 MB
Data Detox

Wil je meer lezen over creditmanagement en compliance?

2021 © - All rights reserved - Dun & Bradstreet Belgium N.V.
Legal      Privacy Policy

Je keuze voor