Managed Compliance
Jouw KYC-screening geregeld
Klanten screenen duur en specialistisch? Managed Compliance regelt het voor je: het identificeren, screenen, monitoren en false positive management van klanten en leveranciers binnen één geautomatiseerd proces.
Managed Compliance
Wat is Managed Compliance?
Managed Compliance is een service die jouw klanten en leveranciers identificeert, screent en monitort op sancties volgens de laatste internationale wet- en regelgeving. Het hele proces gebeurt ‘onder water’. Bijvoorbeeld als een nieuwe klant zich aanmeldt via je website, screenen wij dit bedrijf en de belanghebbenden (UBO’s) ongemerkt en koppelen één compliancescore terug naar jouw systemen, zoals een ERP.
Onze klanten
Wat doet Managed Compliance en wat doe jij zelf nog?
Managed Compliance | Zelf | |
---|---|---|
Template opstellen voor email
ID-verificatie (UBO form) | – | |
Risk appetite bepalen (evt. in samenwerking) | – | |
Identificatie bedrijfsentiteit, eigenaren, aandeelhouders en pseudo-UBO’s | – | |
Verificatie juridische status en activiteiten | – | |
Vaststellen tekenbevoegde(n) | – | |
Eigendomsstructuur in kaart brengen | – | |
UBO’s screenen op PEP- en sanctielijsten, land en adverse media | – | |
False positive management
| – | |
Monitoring inc. alerts | – | |
Complexe gevallen dieper onderzoeken | – |
Wereldwijde data, wereldwijde screening
- 500M bedrijven
- 100M UBO’s
- 700 Watch lists
- 1.5M PEP’s
- 200 landen
Risk appetite: customize je risicoscore
Er zijn wetten, zoals de Wwft, waar iedereen zich aan moet houden, maar toch kan jouw risicoscore verschillen van die van andere organisaties. Je kunt factoren die je belangrijk vindt voor jouw risk appetite zwaarder of minder zwaar laten meewegen, zoals milieuscores en je kunt dit specificeren per land.
Hierdoor screen je jouw klanten en leveranciers tegen een gecustomized score die past bij het risiconiveau van jouw organisatie.
5 voordelen van Managed Compliance
Voldoe aan actuele wet- en regelgeving
Versnel KYC-checks tot 80%
Bespaar jezelf een dure compliance-afdeling
Automatiseer jouw KYC-proces
Bespaar zeëen van tijd
Gratis 1-op-1 adviesgesprek
Bespreek de mogelijkheden voor jouw unieke situatie met een specialist van Altares.
Krijg direct antwoord op de mogelijkheden binnen jouw workflow.
Gratis en vrijblijvend. No strings attached.
"*" geeft vereiste velden aan
Waarmee kunnen we je helpen?
Ik wil mijn klantacceptatieproces automatiseren
Voor een zuiver, efficiënt en effectief klantacceptatieproces, heb je een betrouwbare bron met actuele bedrijfsinformatie nodig. Integreer Dun & Bradstreet data direct in jouw eigen omgeving en automatiseer jouw acceptatieproces voor snelle, onderbouwde en consistente beslissingen. Lees meer.
Ik wil de risico's bij prospects inschatten
Is er een veelbelovende lead binnengekomen? Goed zo! Maar nu is het tijd om een aantal zakelijke beslissingen te nemen. Ga je hem accepteren als klant? Mag hij op krediet kopen en zo ja op welke voorwaarden? Gebruik bij het maken van deze beslissingen onze betrouwbare bedrijfsinformatie, zoals onze kredietrisicodata. Dan voorkom je dat je zakendoet met bedrijven die eigenlijk niet kunnen voldoen aan hun financiële verplichtingen. Lees meer.
Ik wil inzicht in de risico's van het ondernemingsklimaat van een land
De landeninformatie van Altares Dun & Bradstreet informeert je over alles wat je moet weten over het zakendoen in een specifiek land. Je blijft op de hoogte van belangrijke wijzigingen en van verwachtte nationale ontwikkelingen binnen een land die invloed kunnen hebben op jouw onderneming. Lees meer.
Ik wil de ontwikkelingen binnen m'n debiteurenportefeuille monitoren
Door jouw eigen klantinformatie te verrijken met waardevolle data van Altares Dun & Bradstreet creëer je een helder overzicht en weet je altijd exact hoe jouw klantenportfolio ervoor staat. Waar zitten jouw risico’s en waar liggen kansen? Op basis van dit inzicht kan je segmentatie aanbrengen in jouw aanmaningstraject en focus bepalen binnen jouw portefeuille. Lees meer.