Nederlandse bedrijven betaalden in 2020 beter dan in 2019

Leestijd 5 minuten | Geschreven door Anne de Geus | 21 juni, 2021

Persberichten

Uit een analyse van Altares Dun & Bradstreet wereldwijd, blijkt dat Nederland tot de top drie beste betalers ter wereld hoort. David Verheecke, Managing Director Benelux: “Zoals zichtbaar is, brengen Nederlandse bedrijven het er ook in tijden van crisis een stuk beter vanaf dan andere bedrijven wereldwijd.”

Nederlandse bedrijven betaalden in 2020 beter dan in 2019

Nederland behoort in top drie beste betalers ter wereld

Rotterdam, 21 juni 2021 – In de tweede helft van 2020, het jaar waarin de coronacrisis uitbrak, betaalde er meer Nederlandse bedrijven hun rekeningen op tijd dan in de laatste helft van 2019. Zo betaalde in de tweede helft van 2020 75 procent van de Nederlandse bedrijven de nota’s binnen de gestelde termijn, in de tweede helft van 2019 was dit nog 69,2 procent. Het gaat om een stijging van 5,8 procent. Dit blijkt uit de halfjaarlijkse Payment Study die bedrijfsdataspecialist Altares Dun & Bradstreet uitvoert, in samenwerking met wereldwijde partners.

Bedrijven betalen beter dan begin 2020

Nederland is het enige land in Europa met deze aanzienlijke groei in betaalsnelheid. Geen enkel land kende hogere groei, alleen Finland (+4,9%) komt in de buurt. Wereldwijd behoort Nederland tot de top drie best betalende landen van 2020. Alleen Deense en Poolse bedrijven betaalden hun rekening beter, respectievelijk 87 en 76 procent van de bedrijven daar gevestigd betaalde op tijd. Het slechts betalen bedrijven in Portugal (16%), Israël (16%) en Roemenië (13%).

Alleen Nederland kent deze groei tussen 2019 en 2020

David Verheecke, Managing Director Benelux en Group COO: “Met The Payment Study met data tot aan 31 december 2020 zien we goed hoe de bedrijven wereldwijd betalen. Daarbij zien we ook hoe grote ontwikkelingen zoals COVID-19 het betaalgedrag wereldwijd beïnvloeden. Zoals zichtbaar is, brengen Nederlandse bedrijven het er ook in tijden van crisis een stuk beter vanaf dan andere bedrijven wereldwijd.”

Lees hier het hele rapport

Deel via social media

Anne de Geus

Marketing Campaign Officer

Whitepaper

Credit Monitoring

Kansen voor jouw organisatie in beeld

Een kredietcheck bij klantacceptatie is waardevol, maar ook meteen verouderd. Het échte kredietrisico begint eigenlijk juist pas nadat je een klant hebt geaccepteerd. De oplossing: monitor de financiële gezondheid van je klanten real-time.

Pdf van 16 pagina’s, 0,4 MB
Credit Monitoring

Wilt u meer lezen over creditmanagement en compliance?

Een bedrijf of D-U-N-S nummer opzoeken?

Een artikel of onderwerp opzoeken?

Suggesties

Schrijf je nu in!

Ja, ik wil elke maand op de hoogte worden gebracht van trends & ontwikkeling rondom Credit Risk, Compliance, Master Data, Supply Chain en Sales & Marketing.

Je keuze voor