Het afgelopen decennium had je als b2b-marketeer geen gebrek aan data en tools. Integendeel. Marketeers hebben de beschikking over ruim 5000 gespecialiseerde software-tools en gebruiken gemiddeld zoโn 70 verschillende databronnen. Klinkt allemaal als een schatkist, maar toch voelt het voor marketeers vaak eerder als een moeras. Want al die data aan elkaar knopen om รฉรฉn complete visie op klanten en prospects te krijgen? Dat was tot nu toe een brug te ver. In deze whitepaper onderzoeken we de potentie van marketing intelligence.
Marketing intelligence-tools
Wat vroeger was voorbehouden aan de IT-afdeling, kun je als marketeer nu helemaal zelf dankzij marketing intelligence-tools. Om waarde te kunnen toevoegen aan je marketingorganisatie, moet een marketing intelligence-tool aan een aantal eisen voldoen. We bespreken de eisen in deze paper.
De rol van data bij AI
89 procent van de ondervraagde B2B-marketeers ziet in dat datakwaliteit van cruciaal belang is. Het belang van goede datakwaliteit kunnen we illustreren aan de hand van de schade van slechte datakwaliteit voor bedrijven.
Tips en take aways voor marketeers
We geven je tips voor het kiezen van een marketing intelligence-tool en het waarborgen van je datakwaliteit. Tot slot bespreken we 3 manieren waarop AI marketeers helpt doelen te halen.