Maak je digitale transformatie succesvol met master data

In deze whitepaper:

Download whitepaper

Vul je gegevens in en download de whitepaper

Over deze whitepaper

Omdat zo veel afdelingen werken met zo veel verschillende stukken data, zijn hierin behoorlijk wat uitdagingen te vinden. Denk bijvoorbeeld aan het handmatig moeten invoeren van data, typefouten die gemaakt kunnen worden, of klanten die verhuizen en dat vergeten door te geven. Waarschijnlijk kun je je wel herkennen in één (or meerdere) van onderstaande uitdagingen die komen kijken bij data. We vertellen hoe je deze met deze uitdagingen omgaat, maar ook welke kansen er liggen. Ook vertellen we hoe je alles uit je kostbare data kunt halen en sluiten we af met een praktijkvoorbeeld van een geslaagde digitale transformatie

  • De rol van data in de zakelijke markt

    Data in de zakelijke markt kan goed ingezet worden als stratgisch hulpmiddel voor klantacquisitie en -retentie. Door klantdata juist in te zetten kun je klanten beter helpen en een duurzame relatie opbouwen. Daarnaast helpt data je de juiste beslissingen te maken. Als je informatie nauwkeurig verzamelt op de juiste momenten, deze analyseert en juist inzet kun je hier goed op bouwen. Deze data stelt je in staat om data gedreven beslissingen te nemen die je een voorsprong kan geven op concurrenten. Onderzoek van Forrester wees uit dat bedrijven die vertrouwen op data en dit inzetten voor strategische beslissingen ook sneller groeien.
  • De uitdagingen en kansen van data management

    Met veel soorten data komen ook veel soorten uitdagingen. Denk aan fragmentatie van data, incomplete data en verouderde data. Je kunt je database opschonen, maar je probleem is daar nog niet mee opgelost. Om je data goed in te zetten moet er op werk een datacultuur heersen. Met andere woorden: data moet voor iedereen belangrijk en relevant zijn in zijn/haar werkzaamheden. We vertellen je hoe je de data opschoont, maar ook hoe je een datacultuur kunt creëren op de werkvloer.
  • Hoe je alles uit je data haalt

    De Single Source Of Truth (SSOT) is nu je leidraad geworden voor je schone data. Iedereen kijkt naar accurate, schone data in dezelfde bron (waarschijnlijk je CRM). Nu is het tijd om hier mee aan de slag te gaan en zit in te zetten op de juiste manier. Zo kun je verrijking aanbrengen op je database met Direct+ Data Blocks. Hoe een digitale transformatie er in de praktijk uitziet, lees je ook in dit laatste onderdeel.

28 Pagina's

20 minuten leestijd

Een bedrijf of D-U-N-S nummer opzoeken?

Een artikel of onderwerp opzoeken?

Suggesties

Je keuze voor