Nieuwe tool maakt klantacceptatie eenvoudig en snel
Rotterdam, 13 juni 2013 – Dun & Bradstreet, D&B (NYSE:DNB), maakt vandaag een nieuwe online tool bekend die het acceptatieproces van nieuwe klanten flink vereenvoudigt en versnelt. D&B Onboard™ biedt alle informatie om nieuwe klanten te verifiëren binnen één omgeving waarin meerdere databronnen geraadpleegd kunnen worden. De nieuwe tool zorgt ervoor dat bedrijven blijven voldoen aan de verscherpte wet- en regelgeving op het gebied van klantacceptatie en tegelijkertijd sneller nieuwe klanten kunnen accepteren en transacties kunnen starten.
Acceptatieproces is duur en complex
Om terrorisme, fraude en witwaspraktijken te bestrijden is de afgelopen jaren de wet- en regelgeving voor het klantacceptatieproces flink verscherpt. Het proces is hierdoor complex, tijdrovend en kostbaar geworden. De potentiële risico’s en gevolgen van een foutieve beoordeling zijn echter groot. Als bedrijven in zee gaan met malafide organisaties kan ernstige reputatieschade ontstaan en de financiële schade aanzienlijk zijn.
D&B Onboard
D&B Onboard helpt het proces van klantacceptatie te vereenvoudigen en te versnellen is. Het zorgt ervoor dat bedrijven sneller zaken kunnen doen doordat alle benodigde informatie op één plek te raadplegen is. Zo krijgen klanten in één oogopslag en op één plek inzicht in financiële gegevens, operationele zaken, eigendomsstructuren etc. Deze nieuwe tool ondersteunt bestaande Customer Due Diligence procedures die ervoor zorgen dat de gegevens consistent zijn en dat er aan de rapportage-eisen wordt voldaan.
D&B Onboard stelt bedrijven in staat om te voldoen aan de wetgeving door het verstrekken van aanvullende gegevens, inzicht en een uniek en duurzaam identificatienummer (het DUNS-nummer), zodat nieuwe klanten gemakkelijk kunnen worden gecontroleerd en geverifieerd. De database van D&B heeft een omvangrijke wereldwijde dekking. Klanten van Onboard zijn er zo van verzekerd dat het proces van verificatie nauwkeurig gebeurt.
Corinne Saunders, directeur van Dun & Bradstreet Europa & Worldwide Network, zegt: “De nieuwe D&B Onboard tool helpt organisaties door de voortdurend veranderende regelgeving te navigeren, reputatierisico te minimaliseren en de efficiëntie te verhogen, waardoor ze sneller dan voorheen transacties met hun nieuwe klanten kunnen opstarten. Ons unieke D&B DUNS-nummer is een vast identificatienummer waarmee klanten hun Customer Due Diligence verplichtingen op een efficiënte en effectieve manier kunnen nakomen”.
Verhoogd risico
D&B werkt voor D&B Onboard samen met RDC, een bedrijf dat uitgebreide risico- en compliancydiensten aanbiedt. De samenwerking geeft D&B toegang tot de 17 miljoen bedrijfsgegevens van RDC, die dagelijks worden bijgewerkt. Dit zijn gegevens van bedrijven en personen met een hoog risico, zoals bekende vermoedelijke witwassers, georganiseerde misdaad en terroristische organisaties. RDC consolideert wereldwijd honderden lijsten van regelgevende autoriteiten, de tuchtraad en de overheid. Dit betekent dat D&B Onboard de beste wereldwijde screening biedt.
Tom Obermaier, CEO van RDC voegt hier aan toe: “De combinatie van D&B’s uitgebreide bedrijfsgegevens en onze screening van wereldwijd politiek prominente personen, opkomende markten en corruptie-, fraude- en misdaadbescherming, betekent dat onze klanten beter in staat zijn om efficiënte zakelijke beslissingen te nemen over hun klanten en daarmee beter beschermd zijn tegen zakelijke risico’s.”
D&B biedt toegang tot 225 miljoen bedrijfsgegevens wereldwijd, D&B Onboard biedt hiermee alle wereldwijde gegevens en informatie die nodig zijn om efficiënte controles uit te voeren en klanten sneller te accepteren binnen één enkele tool. D&B Onboard is momenteel beschikbaar in België, Nederland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk.