Een veelbelovende markt overzichtelijk in beeld gebracht
Omdat de organisatie haar marktaandeel van het product ClickShare, een draadloze presentatieoplossing voor vergaderruimtes, in de enterprise-sector wilde uitbreiden, werd de hulp van Altares Dun & Bradstreet’s tool Market Insight aangewend. Market Insight analyseert markt- en klantdata en transformeert deze in groeikansen voor bedrijven
Barco
3.300
Medewerkers
30
Landen actief
430
Patenten
1. De uitdaging
Overvloed aan data
‘Market Insight kent verschillende functionaliteiten en er is veel data beschikbaar. Je moet wel weten hoe je welke informatie kan verkrijgen en kan clusteren.’
Op zoek naar een groot scherm of een andere slimme visuele oplossing? Grote kans dat je dan Barco tegen het lijf loopt. Het Belgische bedrijf levert al meer dan tachtig jaar wereldwijd visuele producten aan onder andere de entertainmentbranche, de gezondheidszorg en de enterprise-sector. Denk hierbij aan bioscoopschermen, led-displays, videowalls en projectoren. Omdat de organisatie haar marktaandeel van het product ClickShare, een draadloze presentatieoplossing voor vergaderruimtes, in de enterprise-sector wilde uitbreiden, werd de hulp van Altares Dun & Bradstreet’s tool Market Insight aangewend. Market Insight analyseert markt- en klantdata en transformeert deze in groeikansen voor bedrijven.
Katia vertelt: “Aan het begin van onze samenwerking hadden we drie vraagstukken liggen voor Altares Dun & Bradstreet. Ten eerste wilden we meer potentiële klanten in de enterprise-sector identificeren. Ten tweede wilden we betere strategische beslissingen kunnen nemen. Tot slot vonden we het belangrijk om onze eigen klanten in deze sector nog beter te leren kennen. Welke familiestructuren bestaan er en in welke andere branches zijn ze werkzaam?” Aangezien de enterprisemarkt zo divers is, was de hoeveelheid data die Barco binnen kreeg ook niet mis. Bij de start van de samenwerking was dit misschien zelfs wat te veel van het goede voor Katia’s team: “Market Insight kent verschillende functionaliteiten en er is veel data beschikbaar. Je moet wel weten hoe je welke informatie kan verkrijgen en kan clusteren. We dachten op het moment dat we de tool kregen, we gelijk de juiste data voor handen hadden. Zo werkte het niet.”
2 De oplossing
Kant-en-klare analyses
3.300
Medewerkers
30
Landen actief
430
patenten
Inzicht in besluitvorming
Een van de laatste functionaliteiten die is toegevoegd is de DMU-test (Decision Making Unit). Deze test laat zien welke entiteit de werkelijke beslismaker is in een organisatie. Dit zorgt ervoor dat Barco nu doelgericht op een entiteit kan afstappen en direct met de juiste persoon aan tafel zit. Katia: “Het is waardevol voor ons om te weten op welke manier en waar beslissingen gemaakt worden in een organisatie. Dit bespaart veel tijd en geeft ons ook beter inzicht in de familiestructuur van de organisatie.”3. Het resultaat
Strategische besluitvorming door sterke samenwerking
Door deze nieuwe vorm van samenwerking maakt Barco nu optimaal gebruik van de data die beschikbaar is. Katia: “We werken graag met het Altares Dun & Bradstreet team. Voor Barco is het belangrijk om je strategie en je beslissingen te ondersteunen met marktdata. Het is dus erg belangrijk om betrouwbare data geleverd te krijgen. We hebben een open relatie met het team opgebouwd, wat ons partnership absoluut verrijkt. Naast het team sta ik veel in contact met de Customer Success Manager over wat werkt en wat niet.”
“We werken graag met het Altares Dun & Bradstreet team. Voor Barco is het belangrijk om je strategie en je beslissingen te ondersteunen met marktdata. Het is dus erg belangrijk om betrouwbare data geleverd te krijgen. We hebben een open relatie met het team opgebouwd, wat ons partnership absoluut verrijkt.”
Wat andere klanten zeggen
“Data vormt de ruggengraat van onze business. In essentie kunnen wij niet functioneren zonder betrouwbare en actuele data.”
“Voordat we met een bedrijf in zee gaan, voeren we altijd een grondige analyse uit en vragen we verschillende bewijsstukken op voor identificatie en verificatie”
‘Als bedrijf met een globale scope is het voor ons belangrijk dat we op basis van wereldwijde, betrouwbare data een stabiele oplossing voorhanden hebben’
‘Elke nieuwe klant willen we checken. Het slaapt voor iedereen veel lekkerder als je weet dat bedrijven waar je nog geld van tegoed hebt, dat ook echt kunnen betalen.’
‘Om er zeker van te zijn dat wij overal goede, betrouwbare dealers betrekken, hebben we de expertise van Altares Dun & Bradstreet nodig.’
‘We kunnen voortaan proactief handelen als het gaat om kredietrisico.’
‘We hadden een andere bedrijfsinformatieleverancier, maar bij het testen bleek dat we met hun gegevens maar 45 procent van onze klanten dekten.’
‘Zaken doen op basis van actuele, complete en correcte data.’
‘Alleen door te automatiseren kunnen wij flinke meters maken.’
‘Verbeterd klantinzicht en optimale dienstverlening’
‘Voor Barco is het belangrijk om je strategie en je beslissingen te ondersteunen met marktdata.’
‘De Marketing Insight oplossingen van Altares Dun & Bradstreet hebben voor tien keer hogere conversie van ‘suspects’ naar ‘prospects’ in de Benelux gezorgd’