TNT: Meer marktinzicht en meer āgoudenā leads dankzij Market Insight
De Marketing Insight oplossingen van Altares Dun & Bradstreet hebben voor tien keer hogere conversie van āsuspectsā naar āprospectsā in de Benelux gezorgd. En tevens een verrijking van 60 Ć” 80 procent van bedrijfsgegevens van het huidige wereldwijde klantenbestand.
TNT
58.000
Medewerkers
200
Landen actief
70
Vliegtuigen
Dat we gebruik gingen maken van een nieuw systeem en aangepaste processen, stuitte soms op wat natuurlijke weerstand. Dat duurde niet lang, want al heel snel werd duidelijk dat Market Insight in combinatie met de nieuwe werkwijze leidt tot meer āgoudenā leads: een hogere conversie en dus meer klanten.ā
1. De uitdaging
Meer inzicht in de internationale markt en de aanwezige potentie.
āWe wisten dat Market Insight ons kon helpen bij het verkrijgen van meer inzicht in de internationale markt en de aanwezige potentie.ā
TNT Express, nu onderdeel van FedEx, is leverancier van wereldwijde koerier- en expressdiensten voor de zakelijke markt. Wekelijks gaan ze 55.000 keer de weg op en 700 keer de lucht in om Europa ter verbinden. Het bedrijf beschikt over de grootste land- en luchtinfrastructuur voor de levering van deur-tot-deur express diensten. De Marketing Insight oplossingen van Altares Dun & Bradstreet hebben voor tien keer hogere conversie van āsuspectsā naar āprospectsā in de Benelux gezorgd. En tevens een verrijking van 60 Ć” 80 procent van bedrijfsgegevens van het huidige wereldwijde klantenbestand.
TNT Express is al bijna 15 jaar klant van Altares Dun & Bradstreet. Wereldwijd namen verschillende vestigingen zelf diensten af ten behoeve van marketing en sales en op het gebied van risicomanagement. āWe waren bekend met de mogelijkheden van Market Insightā, vertelt Liezenberg. āWe kenden de applicatie, maar gebruikten op dat moment nog de eenvoudigere tool GRS. Die voldeed echter niet meer. Om onze werkwijze slimmer en effectiever te maken, besloten we ruim een jaar geleden om wereldwijd op Market Insight over te stappen. We wisten dat Market Insight ons kon helpen bij het verkrijgen van meer inzicht in de internationale markt en de aanwezige potentie.ā
2 De oplossing
Wereldwijde uitrol D&B Market Insight
De eigen systemen werden gekoppeld aan de database van Altares Dun & Bradstreet, waardoor het inzicht in huidige en nieuwe klanten Ć©n markten wereldwijd aanzienlijk is toegenomen. Bovendien scherpte TNT Express de eigen processen aan. Het gebruik van Market Insight wordt sindsdien wereldwijd geĆÆmplementeerd als een vast onderdeel van de marketing- en salesprocedures. Zo wordt de tool ingezet om meer synergie in data en processen van de kantoren te verkrijgen. De implementatie van Market Insight verloopt voorspoedig en is al bij 15 van de 22 āoperating unitsā afgerond. In ruim 37 landen kan hierdoor worden gewerkt met data-analyses die zijn verkregen uit Market Insight.
Liezenberg verzorgt de internationale implementatie van Market Insight. āHet implementeren van de tool binnen de organisatie ging eenvoudig. Wereldwijd is de database van Altares Dun & Bradstreet toegankelijk via een online portal. De TNT IT-systemen en processen afstemmen op Market Insight, was een wat grotere uitdaging.ā
58.000
medewerkers
200
landen actief
70
vliegtuigen
3. Het resultaat
10x meer leads
Combineren is key
TNT Express ziet de voordelen van Market Insight voor haar kantoren wereldwijd. āBijvoorbeeld het gemak van de wereldwijde toegang tot de Altares Dun & Bradstreet database, de actualiteit van de data, de gebruiksvriendelijkheid van het systeem en de mogelijkheid om interne en externe data met elkaar te combinerenā, zegt Liezenberg. āDat we snel resultaat zien van de tool, maakt het ook een toegankelijk systeem. Doordat wij onze eigen klantendatabase aan het Altares Dun & Bradstreet systeem kunnen koppelen, wordt marktpotentie inzichtelijk gemaakt. Zijn er look-a-likes en zit er nog groeipotentie in de regio of de sector? Ook wordt duidelijk of er nog grond is voor marketing- en salesactiviteiten in de branche of regio. Tevens geeft het systeem slimme suggesties op basis van de gekozen variabelen. Wat dat betreft werken de algoritmes vrij intuĆÆtief. Daar kan ineens iets heel nieuws uitkomen. Een bedrijf dat bij eerdere screenings van de markt niet werd meegenomen, maar wel interessant blijkt.Wat andere klanten zeggen
“Data vormt de ruggengraat van onze business. In essentie kunnen wij niet functioneren zonder betrouwbare en actuele data.ā
“Voordat we met een bedrijf in zee gaan, voeren we altijd een grondige analyse uit en vragen we verschillende bewijsstukken op voor identificatie en verificatieā
‘Als bedrijf met een globale scope is het voor ons belangrijk dat we op basis van wereldwijde, betrouwbare data een stabiele oplossing voorhanden hebben’
‘Elke nieuwe klant willen we checken. Het slaapt voor iedereen veel lekkerder als je weet dat bedrijven waar je nog geld van tegoed hebt, dat ook echt kunnen betalen.’
āOm er zeker van te zijn dat wij overal goede, betrouwbare dealers betrekken, hebben we de expertise van Altares Dun & Bradstreet nodig.ā
‘We kunnen voortaan proactief handelen als het gaat om kredietrisico.’
āWe hadden een andere bedrijfsinformatieleverancier, maar bij het testen bleek dat we met hun gegevens maar 45 procent van onze klanten dekten.’
‘Zaken doen op basis van actuele, complete en correcte data.’
‘Alleen door te automatiseren kunnen wij flinke meters maken.’
‘Verbeterd klantinzicht en optimale dienstverlening’
‘Voor Barco is het belangrijk om je strategie en je beslissingen te ondersteunen met marktdata.’
‘De Marketing Insight oplossingen van Altares Dun & Bradstreet hebben voor tien keer hogere conversie van āsuspectsā naar āprospectsā in de Benelux gezorgd’