CWS bouwt een gezonde samenwerking uit met haar relaties
Hygiëne, verzorging en veiligheid staan hoog op de agenda bij CWS, de full-service provider voor werkkledij, vloerverzorging, brandbeveiliging, cleanrooms en hygiëne-oplossingen. Met meer dan 300.000 klanten wereldwijd in 30 sectoren staan ze voor de grote uitdaging om keer op keer een gezonde én duurzame klantenrelatie op te starten en te onderhouden. Altares Dun & Bradstreet toont zich hier als een matchmaker in heaven: dankzij hun overzichtelijke en betrouwbare rapporten kan CWS proactief de ideale match vinden met nieuwe klanten. Daarnaast biedt Altares Dun & Bradstreet proactief oplossingen aan zodat de klantenrelatie gezond en veerkrachtig blijft, ook in turbulente tijden.
CWS
300.000
Klanten
11.000
Werknemers
30
Actief in 30 sectoren
Gezonde klantenrelaties vormen de sleutel tot ons succes. Als dienstverlener staat een duurzame en betrouwbare klantenrelatie voorop. Altares Dun & Bradstreet helpt ons om onze keuzes doeltreffend te maken, op basis van sterke, uitgebreide, snelle en up-to-date datarapporten. Via een eenvoudig kleurensysteem kan de salesafdeling gemakkelijk een volgende actie ondernemen in het klantencontact. In de toekomst willen we samen met Altares Dun & Bradstreet verkennen hoe we onze processen nog meer kunnen optimaliseren, zodat we als bedrijf kunnen blijven groeien met een gezond en gebalanceerd klantenbestand.”
Kelly Denies
Manager accounting Belux
1. De uitdaging
Goede inschattingen kunnen maken bij nieuwe klanten
Gezonde klantenrelaties vormen de sleutel tot ons succes.
Niemand maakt graag een beslissing op grond van weinig of geen informatie. Dat geldt ook voor de medewerkers bij CWS. Een gezonde en duurzame klantenrelatie vinden ze als verhuurbedrijf enorm waardevol. Op het moment van onboarding van nieuwe klanten of samenwerkingen, willen ze dan ook graag een goede inschatting maken. Maar ook bedrijven die al jaar en dag klant zijn bij CWS, willen ze proactief kunnen benaderen om afspraken en services op maat te kunnen leveren.
CWS, die actief is in meer dan 30 sectoren, beschikt over een enorm klantenbestand. Van heel stabiele branches tot klanten die harder worden getroffen door de stijgende energieprijzen, de naweeën van corona en de algemene recessie. Voor elk van die klanten wil CWS een juiste inschatting maken: wat is de best mogelijke oplossing voor de klant, wat is haalbaar voor beide partijen? Dat vraagt van CWS, een internationaal bedrijf met meer dan 11.000 werknemers, een grote inspanning waarbij alertheid, een veerkrachtige aanpak en een overzichtelijke blik op de klantenportefeuille een absolute meerwaarde biedt om gezonde klantenrelaties op te starten en te behouden. Alleen via actuele, uitgebreide en snelle rapporten kunnen ze klanten voorzien van de juiste oplossing, gebaseerd op de best mogelijke financiële informatie.
2 De oplossing
De rapporten en tools van Altares Dun & Bradstreet
Kelly Denies, Manager accounting Belux van CWS licht toe: “Dankzij Altares Dun & Bradstreet kiezen we bewust voor een proactieve aanpak bij klanten. Financieel welzijn is voor ons belangrijk, dat geldt voor onszelf, maar ook voor onze klanten. Dankzij de rapporten en tools van Altares Dun & Bradstreet zorgen we ervoor dat de samenwerking met onze klanten gezond is en blijft. Ook prospecten kunnen proactief gescreend worden. Als verhuurbedrijf moeten we op het vlak van klantenrelatie een langetermijnvisie aanhouden. Altares Dun & Bradstreet helpt ons daarbij.”
Om ervoor te zorgen dat CWS een gezond klantenbestand kan uitbouwen met een focus op duurzame klantenrelaties, vragen ze proactief rapporten op via Dun & Bradstreet. Zo kunnen de salesmedewerkers checken of een bedrijf kredietwaardig is alvorens ze een samenwerking opstarten.
In heel dit proces vormt een vlottere samenwerking tussen credit-riskafdeling en sales departement de sleutel tot succes. Ook daar is het waardevol om een goeie match te vinden: het moet duidelijk zijn voor salesmedewerkers of ze groen licht hebben bij het onboarden van klanten.
1.5M
mensen dragen onze werkkleding
16
landen waar we actief zijn
GOLD
Ecovadis rating 2022/2023