Dreamcatch realiseert dromen met slimme leaddata en verhoogde conversie

Fondsenwerving voor wereldverbeterende campagnes via offline en online B2B-leadgeneratie: dat is wat salesbureau Dreamcatch doet voor idealistische merken binnen de non-profitsector. Het bureau neemt de volledige verantwoordelijkheid voor zakelijke fondsenwerving uit handen van hun klanten zoals het Rode Kruis, Unicef, de Hartstichting, het WNF en de Prinses Maxima Centrum Foundation.

Dreamcatch

2015
Actief sinds 2015
25
Collega's
25%
Conversie groei

Dankzij de data-oplossing van Altares is onze conversie toegenomen met wel 25 procent. We zijn zo veel efficiënter voor onze non-profitklanten en het zorgt ook voor meer werkplezier bij onze werknemers die minder vaak achter het net vissen.”

Dreamcatch
Esther Steenvoorden
Commercieel directeur

1.    De uitdaging

Een efficiëntere fondsenwerving

Voor Dreamcatch is het essentieel om zakelijke fondsenwerving zo efficiënt mogelijk uit te voeren. Het is namelijk cruciaal om bedrijven van de juiste omvang te benaderen die aansluiten bij de missie van de non-profitorganisaties. Deze uitdaging werd versterkt door het feit dat Dreamcatch inzet op koude acquisitie en dan oorspronkelijk met niet actuele databronnen.

Dit leidde vaak tot contact met organisaties die geen match waren voor de non-profits. Denk hierbij aan niet-bestaande bedrijven, personen die al geruime tijd vertrokken waren bij de bewuste organisatie en financieel ongezonde organisaties. Dreamcatch wilde ook geschikte samenwerkingsmogelijkheden filteren voor hun klanten, aangezien sommige merken geen associatie wilden met anderen vanwege imagoproblemen of fundamentele verschillen in normen en waarden. Zo wil bijvoorbeeld de Hartstichting geen zakelijke relatie aangaan met een bedrijf uit de tabaks- of alcoholindustrie. Bovendien mogen non-profits slechts 20 procent van hun budget gebruiken voor fondsenwerving, wat ervoor zorgt dat het genereren van de juiste leads enorm belangrijk is, omdat je zo snel mogelijk beet wilt hebben.

Om dit te verwezenlijken had Dreamcatch nauwkeurige gegevens nodig voor het genereren van de juiste leads en het realiseren van een succesvolle conversie. Er was een nieuwe aanpak nodig. Slimme en rijke data zijn cruciaal voor het bereiken van de juiste doelgroep, efficiënter werken en conversies bevorderen. Die zekerheid heeft Dreamcatch nodig om de dromen van hun klanten waar te maken.

2    De oplossing

Up-to-date data voor diepgaand inzicht in bedrijven

Altares Dun & Bradstreet ondersteunt Dreamcatch daarom nu met de juiste zakelijke data, zodat het bureau voorzien is van accurate en actuele informatie. Denk aan financiële gezondheidsindicatoren, waardoor ze de juiste doelgroepen kunnen selecteren en effectiever fondsen kunnen werven voor hun klanten. En dat maakt écht impact.

Via de implementatiepartner Redshanks maakte Dreamcatch kennis met de data-oplossing 'Market Insight' van Altares Dun & Bradstreet. Hiermee krijgt het bureau toegang tot intelligente en actuele gegevens. De geavanceerde data-analyse- en visualisatietool biedt Dreamcatch diepgaand inzicht in potentiële zakelijke supporters voor hun non-profitklanten.

Dreamcatch heeft nu toegang tot meer dan 265 actuele data elementen via het Altares Dun & Bradstreet-platform, waardoor het gemakkelijker wordt om de juiste doelgroepen te selecteren voor de verschillende klanten waarmee ze samenwerken.
De tool biedt tevens mogelijkheden voor eenvoudige selectie, segmentatie, visuele analyse, data mining, rijke campagnedata en geo-analyse. Dit zorgt er bijvoorbeeld ook voor dat inschrijvingen met hetzelfde adres en telefoonnummer eruit worden gehaald. Zo kan Dreamcatch voorkomen dat ze met vijf bedrijven bellen, waarvan uiteindelijk blijkt dat het allemaal één bedrijf is.

2015

Actief sinds 2015

5

Gerenomeer

2023

Winnaar Publieksprijs Elektronica

3.    Het resultaat

Kwaliteitsbewaking en een duurzame toekomst

Uiteindelijk levert de data van Altares Dun & Bradstreet en de ondersteuning van Redshanks de zakelijke dromenvanger Dreamcatch aanzienlijke efficiëntie- en kwaliteitsverbeteringen op. Dankzij de slimmere data en inzichten kunnen ze nu hoogwaardige afspraken maken. En dat loont: ze zagen al een toename van het aantal succesvolle gesprekken met 25 procent. Medewerkers merken dat ook en ze kunnen zich nu volledig richten op hun taken, zonder de noodzaak van tijdrovende controles en correcties. En dat voordeel betaalt zich niet alleen financieel uit, maar ook in werkplezier. Dit ziet Dreamcatch terug in de positieve feedback van zowel medewerkers, die zich beter kunnen concentreren op en effectiever kunnen communiceren met de juiste contacten, als non-profit organisaties die een aanzienlijke toename ervaren in betrokken bedrijven waarmee ze in contact komen

"We ondersteunen onze klanten bij bijzonder waardevolle inspanningen en streven ernaar dit zo efficiënt mogelijk te doen. Sinds we samenwerken met Altares Dun & Bradstreet en real-time toegang hebben tot gegevens, zijn we effectiever dan ooit", Esther Steenvoorden, Commercieel directeur bij Dreamcatch.

"Door alleen nog in contact te komen met organisaties en individuen die financieel gezond zijn en oprecht geïnteresseerd zijn in samenwerking, besparen we veel tijd. Dit komt niet alleen ten goede aan onze klanten, maar verhoogt ook het welzijn van onze medewerkers. De efficiëntiewinst draagt aanzienlijk bij aan werktevredenheid”, aldus Steenvoorden.

Die data-samenwerking smaakt naar meer voor het bedrijf. Naast de huidige data-oplossing, is Dreamcatch ook in gesprek met Altares Dun & Bradstreet voor een nieuwe samenwerking op het gebied van ESG-data, om zo in kaart te brengen waar bedrijven precies staan als het om milieu-, sociale- en bestuurscriteria gaat. Dit kan nieuwe zakelijke kansen ontsluiten voor Dreamcatch en hun portfolio helpen uitbreiden.

Wat andere klanten zeggen

Een bedrijf of D-U-N-S nummer opzoeken?

Een artikel of onderwerp opzoeken?

Suggesties

Je keuze voor