Transport bedrijf Lambert behoudt voorsprong door realtime data

Van punt A naar punt B geraken. Op de meest efficiënte, kostenbesparende en gestroomlijnde manier. Dat is wat het West-Vlaamse transportbedrijf, Lambert TVSL, al acht jaren verzorgt voor meer dan honderd klanten. Hun transportdiensten houden logistieke oplossingen in zoals koel-, diepvries- en algemeen transport. Altares Dun & Bradstreet zet die wereld mee in beweging dankzij hun kwalitatieve kredietrapporten met real-time, relevante en betrouwbare bedrijfsdata. Via een centraal platform, vlot gekoppeld aan het eigen softwaresysteem van Lambert TVSL, kan het West-Vlaamse transportbedrijf overzichtelijk het financiële plaatje van hun klanten nagaan en opvolgen. Zo weten ze welke wegen ze kunnen inslaan op het vlak van krediet- en risicomanagement.

Lambert TVSL

32M
Omzet
4
Vestigingen
8
Markten

Een transportbedrijf is voortdurend in beweging, letterlijk en figuurlijk. We zijn altijd onderweg, moeten snel kunnen schakelen en vlot nieuwe klanten kunnen inschatten. Naarmate het bedrijft groeit, breidt ook dat netwerk aan klanten uit. Meer dan ooit verloopt dat contact doorgaans digitaal. Veel heb je dan niet om op af te gaan. Altares Dun & Bradstreet helpt ons om zakelijke keuzes op een geïnformeerde manier te maken. Met een eenvoudige check hebben we automatisch zicht op de vraag hoe financieel gezond een bedrijf is, welke pistes voor samenwerkingen opportuun zijn en of er een financieel risico dreigt, zowel bij nieuwe als bestaande klanten.”

avatar john doe
Steven Vandenheede
CEO van Lambert TVSL

1.    De uitdaging

Hoe klantenconnecties eenvoudig navigeren?

Lambert TVSL maakt gebruik van een eigen softwaresysteem om klanten te beheren. Dankzij een vlotte API-koppeling wordt alle financiële informatie van Altares Dun & Bradstreet automatisch ingeladen in hun bestaande systeem.

“Vertrouwen in de transportwereld is cruciaal”, vertelt Steven. “Je wil gezonde en betrouwbare klantenrelaties opbouwen. Verbinden is niet alleen van belang bij onze klantenrelaties. Ook onze systemen moeten goed afgestemd zijn, zodat we ons beter kunnen focussen op onze corebusiness. In overleg met onze IT-dienst werkte Altares Dun & Bradstreet een API-verbinding uit, zodat een vlotte integratie met ons systeem een feit was.”

2    De oplossing

Alert op de baan én in kredietmanagement

Dankzij de Direct+ toolkit stroomt de real-time data die Lambert TVSL nodig heeft binnen in hun softwaresysteem. Via een gecentraliseerd platform kunnen ze klanten monitoren en krijgen ze bovendien automatische updates wanneer er veranderingen op til zijn in de financiële wereld van hun klanten.

40.000

Leveringen per jaar

120

Klanten

150

Vrachtwagens

3.    Het resultaat

Steeds onderweg naar betere resultaten

Om de drie maanden vindt er bovendien een kort gesprek plaats om te toetsen of alles verloopt zoals het hoort en of er bijkomende vragen zijn. Steven licht toe: “Dankzij de korte communicatielijnen, kunnen we samen snel schakelen indien er iets nodig is. We hebben daarbij een open houding tegenover elkaar. Ook als er even niks op de agenda staat, is die opvolging aangenaam. Het is die open verstandhouding die ervoor zorgt dat alles vlot verloopt. Niet alleen onze klantenrelaties, maar ook onze samenwerking met Altares Dun & Bradstreet is toekomstbestendig.”

Wat andere klanten zeggen

Een bedrijf of D-U-N-S nummer opzoeken?

Een artikel of onderwerp opzoeken?

Suggesties

Je keuze voor