Transport bedrijf Lambert behoudt voorsprong door realtime data
Van punt A naar punt B geraken. Op de meest efficiënte, kostenbesparende en gestroomlijnde manier. Dat is wat het West-Vlaamse transportbedrijf, Lambert TVSL, al acht jaren verzorgt voor meer dan honderd klanten. Hun transportdiensten houden logistieke oplossingen in zoals koel-, diepvries- en algemeen transport. Altares Dun & Bradstreet zet die wereld mee in beweging dankzij hun kwalitatieve kredietrapporten met real-time, relevante en betrouwbare bedrijfsdata. Via een centraal platform, vlot gekoppeld aan het eigen softwaresysteem van Lambert TVSL, kan het West-Vlaamse transportbedrijf overzichtelijk het financiële plaatje van hun klanten nagaan en opvolgen. Zo weten ze welke wegen ze kunnen inslaan op het vlak van krediet- en risicomanagement.
Een transportbedrijf is voortdurend in beweging, letterlijk en figuurlijk. We zijn altijd onderweg, moeten snel kunnen schakelen en vlot nieuwe klanten kunnen inschatten. Naarmate het bedrijft groeit, breidt ook dat netwerk aan klanten uit. Meer dan ooit verloopt dat contact doorgaans digitaal. Veel heb je dan niet om op af te gaan. Altares Dun & Bradstreet helpt ons om zakelijke keuzes op een geïnformeerde manier te maken. Met een eenvoudige check hebben we automatisch zicht op de vraag hoe financieel gezond een bedrijf is, welke pistes voor samenwerkingen opportuun zijn en of er een financieel risico dreigt, zowel bij nieuwe als bestaande klanten.”
1. De uitdaging
Hoe klantenconnecties eenvoudig navigeren?
Lambert TVSL maakt gebruik van een eigen softwaresysteem om klanten te beheren. Dankzij een vlotte API-koppeling wordt alle financiële informatie van Altares Dun & Bradstreet automatisch ingeladen in hun bestaande systeem.
“Vertrouwen in de transportwereld is cruciaal”, vertelt Steven. “Je wil gezonde en betrouwbare klantenrelaties opbouwen. Verbinden is niet alleen van belang bij onze klantenrelaties. Ook onze systemen moeten goed afgestemd zijn, zodat we ons beter kunnen focussen op onze corebusiness. In overleg met onze IT-dienst werkte Altares Dun & Bradstreet een API-verbinding uit, zodat een vlotte integratie met ons systeem een feit was.”
2 De oplossing
Alert op de baan én in kredietmanagement
Dankzij de Direct+ toolkit stroomt de real-time data die Lambert TVSL nodig heeft binnen in hun softwaresysteem. Via een gecentraliseerd platform kunnen ze klanten monitoren en krijgen ze bovendien automatische updates wanneer er veranderingen op til zijn in de financiële wereld van hun klanten.
40.000
120
150
3. Het resultaat
Steeds onderweg naar betere resultaten
Om de drie maanden vindt er bovendien een kort gesprek plaats om te toetsen of alles verloopt zoals het hoort en of er bijkomende vragen zijn. Steven licht toe: “Dankzij de korte communicatielijnen, kunnen we samen snel schakelen indien er iets nodig is. We hebben daarbij een open houding tegenover elkaar. Ook als er even niks op de agenda staat, is die opvolging aangenaam. Het is die open verstandhouding die ervoor zorgt dat alles vlot verloopt. Niet alleen onze klantenrelaties, maar ook onze samenwerking met Altares Dun & Bradstreet is toekomstbestendig.”
Wat andere klanten zeggen
“Data vormt de ruggengraat van onze business. In essentie kunnen wij niet functioneren zonder betrouwbare en actuele data.”
“Voordat we met een bedrijf in zee gaan, voeren we altijd een grondige analyse uit en vragen we verschillende bewijsstukken op voor identificatie en verificatie”
‘Als bedrijf met een globale scope is het voor ons belangrijk dat we op basis van wereldwijde, betrouwbare data een stabiele oplossing voorhanden hebben’
‘Elke nieuwe klant willen we checken. Het slaapt voor iedereen veel lekkerder als je weet dat bedrijven waar je nog geld van tegoed hebt, dat ook echt kunnen betalen.’
‘Om er zeker van te zijn dat wij overal goede, betrouwbare dealers betrekken, hebben we de expertise van Altares Dun & Bradstreet nodig.’
‘We kunnen voortaan proactief handelen als het gaat om kredietrisico.’
‘We hadden een andere bedrijfsinformatieleverancier, maar bij het testen bleek dat we met hun gegevens maar 45 procent van onze klanten dekten.’
‘Zaken doen op basis van actuele, complete en correcte data.’
‘Alleen door te automatiseren kunnen wij flinke meters maken.’
‘Verbeterd klantinzicht en optimale dienstverlening’
‘Voor Barco is het belangrijk om je strategie en je beslissingen te ondersteunen met marktdata.’
‘De Marketing Insight oplossingen van Altares Dun & Bradstreet hebben voor tien keer hogere conversie van ‘suspects’ naar ‘prospects’ in de Benelux gezorgd’