Van Ameyde biedt mensgericht schadebeheer met Altares Dun & Bradstreet's Compliance-platform
Van Ameyde's focus ligt op het bedienen van meer dan duizend zakelijke klanten wereldwijd in de verzekerings- en risicobeheersector. Het bedrijf onderscheidt zich door de merkverhalen van hun klanten te vertalen en ervoor te zorgen dat beloften aan de klanten van hun klanten worden nagekomen. Bij elke stap in de schadeketen, van schademelding tot afhandeling, fulfilment en regres, is er een essentiƫle behoefte aan nauwkeurige, betrouwbare en kwalitatieve data. Zo kwamen zij uit bij Altares Dun & Bradstreet.
Van Ameyde Group
75
Jaar ervaring
1.500
Betrokken teamleden
1.000
Klanten
Bij Van Ameyde proberen we in de eerste plaats claimafhandelingen altijd menselijker te maken, ook al wordt het woord āschadeclaimsā doorgaans geassocieerd met data en cijfers. Dankzij de centrale toegang tot hoogwaardige data en het geautomatiseerde proces binnen de tools van Altares Dun & Bradstreet, kunnen we onze tijd volledig toewijden aan de ondersteuning van onze medewerkers. ā
1. De uitdaging
Bereiken van exacte en vlotte screenings van alle partijen
Met meer dan 75 jaar aan kennis en ervaring, als een vooraanstaande claim-handling company met zowel nationale als internationale verzekeringsklanten, begrijpt Van Ameyde als geen ander hoe ze met deze ingrediƫnten de klantenervaring naar een hoger niveau kunnen tillen, iets wat het bedrijf hoog in het vaandel draagt. De klanten spelen een centrale rol in het succesverhaal van Van Ameyde, en deze klantgerichte mentaliteit onderscheidt hen van andere dienstverleners in de wereldwijde markt
Om het uitgebreide serviceportfolio te ondersteunen, heeft Van Ameyde de organisatie opgedeeld in verschillende divisies. Binnen de Solutions -tak zetten schadebehandelaars met de juiste expertise en inlevingsvermogen zich elke dag in om aan de behoeften van hun klanten te voldoen. Het team van IT-professionals binnen onze Systems divisie biedt innovatieve software maatwerkoplossingen van hoogstaande technologische expertise voor de gehele schadeketen. Voor verzekeraars die verouderde systemen willen vervangen, ontwikkelt Van Ameyde moderne, geoptimaliseerde platformen specifiek voor de schadeverzekeringsbranche. De divisie van Specialists is verantwoordelijk voor consultancy, waarbij het wereldwijde netwerk van schade-experts en taxateurs altijd klaarstaat voor complexe cases. Om het compliance beleid te optimaliseren, maakt Van Ameyde gebruik van IndueD, een gecentraliseerd platform waarmee ze realtime inzichten krijgen in organisatiestructuren, eigendomsrechten, sanctielijsten en risicoclassificaties van bedrijven wereldwijd.
āBij een schadeclaim komen er heel wat financiĆ«le stromen kijkenā, vertelt Edwin van den Berg ons verderā. Het is dan van cruciaal belang dat je exacte en vlotte screenings kan doen van alle partijen. Aanvankelijk nam dat proces veel tijd in beslag. Ons team moest regelmatig controlemomenten incalculeren in hun agenda en het was bovendien een grote uitdaging om steeds de nodige UBO-data terug te vinden.ā
āDaarom zochten we naar een oplossing die ons enerzijds betrouwbare inzichten van de eigendomsrechten kon geven en anderzijds de werkdruk van onze medewerkers kon verlagen. Zo kunnen we niet enkel praktischer en doeltreffender te werk gaan, maar kunnen onze werknemers ook uitdagendere opdrachten vastpakken, doordat repetitieve taken wegvallen. Uiteindelijk kwamen we bij IndueD uit, het all-in-one-platform voor compliance management en due dilligence informatie van Altares Dun & Bradstreet.ā
2 De oplossing
Het compliance platform indueD
IndueD bezorgt van Ameyde in Ć©Ć©n oogopslag een compleet overzicht van de eigendomsrechten, sanctielijsten, riskanalyses en organisatiestructuren. Met behulp van het platform met D&B Data, is er een waterdicht complianceproces voorhanden. Daarnaast is er de mogelijkheid om gebruik te maken van de indueD API, welke systemen met het platform kan laten samenwerken: onmisbaar voor de digitale transformatie.
Edwin van den Berg bij Van Ameyde: āDankzij IndueD kunnen we een stuk doeltreffender werken. Altares Dun & Bradstreet biedt een uitgebreid scala aan kwalitatieve data in het platform aan, wat zowel voor ons als voor onze klanten een grote geruststelling is. Daarnaast laat het platform ons eenvoudig nieuwe eigendomsstructuren inzien. Het is voor ons crystal clear in welke risicoclassificatie een bepaalde klant, partner of leverancier valt en hoe dat tot stand gekomen is. Daardoor kunnen we precies uitzoeken hoe we verder moeten handelen.ā
1
46
30
3. Het resultaat
Een grote efficiencyslag in een professioneel partnerschap
Edwin van den Berg bij Van Ameyde: āSinds we deze samenwerking met Altares Dun & Bradstreet zijn aangegaan, hebben we het succes ratio van de UBO identificatie significant verbeterd. Dit stelt ons in staat om onze UBO validatie en screening efficient en correct uit te voeren, en biedt ons tevens de gelegenheid om meer tijd te kunnen besteden aan de complexere screening cases. Het stelt ons in staat om het menselijke aspect bij schadeclaims telkens sterker aan bod te laten komen.ā
āDaarnaast zijn we erg tevreden over hoe onze samenwerking met Altares Dun & Bradstreet is uitgegroeid tot een professioneel partnerschapā, gaat Edwin van den Berg verder. āWe versterken elkaar dankzij de enorm goede synergie tussen ons. Dat is waar het bij een partnerschap Ć©cht om draait. Als ik onze samenwerking in drie woorden zou moeten beschrijven, is symbiotisch er dus zeker eentje van. Daarnaast zou ik onze collaboratie ook met innovatief en out of the box willen bestempelen. Onze contactpersonen bij Altares Dun & Bradstreet bewandelen geen afgebakende paden, maar zetten zich in om tot de meest optimale, innovatieve oplossing te komen, met een gezamelijk doel: de beste klantenervaring.ā
Wat andere klanten zeggen
“Data vormt de ruggengraat van onze business. In essentie kunnen wij niet functioneren zonder betrouwbare en actuele data.ā
“Voordat we met een bedrijf in zee gaan, voeren we altijd een grondige analyse uit en vragen we verschillende bewijsstukken op voor identificatie en verificatieā
‘Als bedrijf met een globale scope is het voor ons belangrijk dat we op basis van wereldwijde, betrouwbare data een stabiele oplossing voorhanden hebben’
‘Elke nieuwe klant willen we checken. Het slaapt voor iedereen veel lekkerder als je weet dat bedrijven waar je nog geld van tegoed hebt, dat ook echt kunnen betalen.’
āOm er zeker van te zijn dat wij overal goede, betrouwbare dealers betrekken, hebben we de expertise van Altares Dun & Bradstreet nodig.ā
‘We kunnen voortaan proactief handelen als het gaat om kredietrisico.’
āWe hadden een andere bedrijfsinformatieleverancier, maar bij het testen bleek dat we met hun gegevens maar 45 procent van onze klanten dekten.’
‘Zaken doen op basis van actuele, complete en correcte data.’
‘Alleen door te automatiseren kunnen wij flinke meters maken.’
‘Verbeterd klantinzicht en optimale dienstverlening’
‘Voor Barco is het belangrijk om je strategie en je beslissingen te ondersteunen met marktdata.’
‘De Marketing Insight oplossingen van Altares Dun & Bradstreet hebben voor tien keer hogere conversie van āsuspectsā naar āprospectsā in de Benelux gezorgd’